Krever mer godtgjørelse for «administrativ tid» Det er et enormt gap mellom hva skadeverkstedene får godtgjort for «administrativ tid», og hva NBF mener de bør ha krav på. Forsikringsselskapene, representert gjennom Finans Norge, er ikke enig.
Sentrale skadeledere om brukte deler: Dette må til for å lykkes Det er for dårlig kvalitet på for mange deler – men positiviteten til brukte deler øker i skadebransjen.
Møller Bil-sjefen: «Positivt avventende» til en invitasjon fra Intakt Bilskade - Det er ingen hemmelighet at jeg er tilhenger av kjeder, sier Møller Bil-sjef Sverre Helno.
Tre nye skade-verksteder med Tesla-godkjenning Skade og Lakk AS i Fredrikstad er blant de tre verkstedene som i løpet av sommeren har fått godkjenning som «Tesla approved body shop». Daglig leder Trond Furuli forklarer hvorfor det betyr mye for selskapet.
Skade og Lakk AS overtar Moss Billakkering AS Bilbutikk 1 selger bilskadevirksomheten til Bertel O. Steen, Dahles Auto — og seg selv.
Derfor har så få søkt godkjenning som strukturskade-verksted Så langt er det kun et fåtall verksteder som har søkt godkjenning som skadeverksted 02. Bilbransjen har en stor bekymring.
Stort fall i antall skadetakster En større aktør i bilskadebransjen melder om nær halvering av antall takster.
Så mye høyere er snittskaden på elbil Trond Furuli ved Skade og Lakk AS i Fredrikstad har gjort noen interessante beregninger rundt snittskader på elbil. Se tallene her.